כיצד היין מקבל את צבעו?

איך מגיע הצבע לכוס יין? מאיזה זן ענבים אפשר לקבל צבע? למה לבן אם הצבע של הענב בכלל ירוק או צהוב? שאלות אלו ועוד יפתרו בשורות הקרובות. בדוק.

אז צבע היין נקבע אך ורק לפי צבע הקליפה של זן הענבים: לקברנה סוביניון קליפה עם צבע סגול, לפינו נואר צבע כחלחל ולשרדונה צבע ירוק. ברגע שנרצה צבע ביין, נשרה את המיץ עם הקליפות והצבע יחלחל לנוזל. אם נרצה יין ורוד (רוזה) או גרי (אפור או במילים אחרות – ממש חיוור) נשרה את הקליפות כמה שעות. אם נבחר לייצר יין אדום ההשרייה כבר תהפוך לכמה ימים או שבועות.

עולם היין מתחלק לזנים "לבנים" ושחורים. בסופו של יום הלבן הוא ירוק או צהוב ושחור יכול גם להיות סגול, אדום ועוד. מה שבטוח, אם בשם הזן קיים כבר צבע בשפה כלשהי (לדוגמא בלאן / נואר / גריג'יו וכו) השם מגלה לנו את צבע הקליפה ואנחנו יכולים כבר להבין אילו יינות ניתן ליצר ממנו.

בדרך כלל, זני ענבים עם קליפה עבה יותר יתנו צבע עז יותר ליין. זן עב קליפה כמו סירה (שיראז) נותן צבע סגול – כחול מטריף בעוד זן כמו פינו נואר חלשלוש למדי בגזרת הצבע. מצד שני זהו כנראה הזן ענבים הנחשב ביותר בעולם ומצליח לפצות את תומכיו ברבדים, עומק ומסתורין.

חשוב לזכור! בקליפה של הענב יש הרבה יותר מרק צבע. הרבה מאוד חומרי טעם ומרכיבים נוספים יגיעו אל היין יחד עם ההשרייה ועל כן מרבית היינות האדומים יהיו עוצמתיים יותר מיינות אחרים.

קחו בקבוק של תבור אדמה רוזה המורכב מהזן ברברה העדין והרענן והשוו אותו אל מול תבור אדמה שיראז. אדישים לא תישארו להבדל.

רוצים המלצה? לחצו כאן