מהו כרם יחיד?

אחד המונחים חוזרים עצמם תדיר בעולם היין, על תוויות של בקבוקים ובכלל הוא המונח כרם יחיד. לא משנה אם מבינים לגמרי את המשמעות זה כמעט בטוח אומר לנו יותר.. יותר יקר, יותר מושקע, יותר מדויק, פשוט יותר.

ולמה זה מיוחד? ובכן אנחנו מחפשים ליצור יין הרמוני. לשם כך צריך ענבים איכותיים, אבל גם צריך משהו מעבר – משהו שקשה לקבל רק מכרם אחד. בדרך כלל ניקח ענבים ממספר כרמים, גם אם מדובר באותו הזן. כרם אחד יספק ענבים עם יותר צבע, כרם אחד ענבים עם יותר מורכבות וכו'. כאשר מצליחים לקבל את כל הנ"ל ממקור אחד ובכן, מדובר בחגיגה.

כדי להבין את המושג באמת, כדאי להסתכל מחוץ למה שקורה כאן בארץ: כבר מאות שנים שעולם היין מסתובב סביב הרעיון שככל נתמקד, נרוויח. משמע – ברגע שהיין לא מגיע ממספר כרמים אלא מכרם ספציפי, או במקרים מסוימים אפילו חלקה קטנה ומוגדרת בתוך הכרם, כנראה שנקבל משהו הרבה יותר מיוחד. בצרפת לדוגמא באזור בורגון הנחשב נוכל למצוא מאותו יקב מספר תוויות דומות אך לא זהות; יין בסיסי ממספר כרמים, יין משודרג מכרם אחד ויין גבוה ויוקרתי מחלקה מובחרת באותו הכרם.

ביקב תבור מאמינים שפחות זה דווקא הרבה יותר אז דווקא היינות מכרם יחיד של היקב מציגים עידון ואלגנטיות ולא עוצמה בלתי מרוסנת. כדאי לנסות את תבור אדמה סוביניון בלאן ולהשוות אותו מול תבור סוביניון בלאן כרם יוסף כדי להעמיק יותר בנושא. ההנאה מובטחת.

 

 

 

רוצים המלצה? לחצו כאן